Port Gdańsk ze względu na swoją powierzchnię oraz zróżnicowanie terenu, został podzielony na dwa obszary. Pierwszy z nich to port wewnętrzny ciągnący się wzdłuż Martwej Wisły oraz kanału portowego. Drugi to port zewnętrzny, który mieści się bezpośrednio na wodach Zatoki Gdańskiej.
Połączenia żeglugowe
Na korzyść Portu Gdańsk wpływa jego położenie. W części zewnętrznej, która znajduje się bezpośrednio na wodach Zatoki Gdańskiej, zlokalizowane są terminale głębokowodne, przy których mogą być przyjmowane i obsługiwane największe statki, jakie przepłyną przez cieśniny duńskie. Ich długość może wynosić do 400 metrów, a maksymalne zanurzenie do 15 metrów, przy głębokości basenu, który liczy 17 metrów. Na ponad 3 000 jednostek przychodzących do Portu Gdańsk, najwięcej zawinięć jest obsługiwanych w ramach jednorazowych wejść, tzw. czarterowych. Jednak armatorzy, których jednostki regularnie zawijają do naszych nabrzeży, mają możliwość uzyskania odpowiednich zniżek, podpisując z ZMPG S.A. umowy o stałych połączeniach żeglugowych. Regularne linie żeglugowych obejmują państwa regionu bałtyckiego i Morza Północnego. Siatką połączeń są objęte także: Ameryka Północna, Południowa, Środkowa oraz kraje azjatyckie. W przewozach regularnych dominują ładunki kontenerowe, ale swój segment rynku transportowego posiadają także armatorzy realizujący przewozy w zakresie: automotive, ro-ro, drobnicy konwencjonalnej czy pasażerskiej. Naszymi klientami są m.in.: Polferries, Maersk, Segoline, CMA CGM, Cosco, OOCL, K-Line, MSC, EML, Spliethoff, Mibau czy Citronex.
czytaj więcejInwestycje i rozwój
Sprawna i bezpieczna infrastruktura portowa jest kluczowa z punktu widzenia zarówno konkurencyjności portu, jak i naszych kontrahentów. Dlatego stawiamy na stały rozwój i jej rozbudowę.
czytaj więcejTerminale i nabrzeża
Dużym atutem Portu Gdańsk jest jego zróżnicowanie pod względem rodzajów terminali oraz nabrzeży. Dzięki temu mogą zostać dostosowane idealnie pod klienta, w zależności od specyfiki działań oraz potrzeb.
czytaj więcej