Fundusze CEF
- Projekt 22-PL-TC-Access to the port „Poprawa infrastruktury Portu Gdańsk wraz z analizą wdrożenia systemu niskoemisyjnego OPS dla zrównoważonego rozwoju sieci TEN-T” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF 2).
Koszty kwalifikowane zgodnie z Grant Agreement – 117 mln EUR
Dofinansowanie 85% – 100 mln EUR
Okres realizacji: 2023 – 2027- Działanie 1. Zarządzanie i nadzór
- Działanie 2. Promocja Projektu
- Działanie 3. Rozbudowa Nabrzeża Rudowego III
- Działanie 4. Rozbudowa Nabrzeża Bytomskiego
- Działanie 5. Rozbudowa Nabrzeża Wiślanego
- Działanie 6. Rozbudowa Nabrzeża Węglowego, etap 1
- Działanie 7. Analiza wdrożenia systemu zasilania statków z lądu w Porcie Gdańskim
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej. Unia Europejska ani organ udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
- Projekt 2015-PL-TM-0413-W „Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Koszty kwalifikowane zgodnie z Grant Agreement – 110 mln EUR
Dofinansowanie 85% – 94 mln EUR
Okres realizacji: 2016 – 2020- Działanie 1. Pogłębienie toru wodnego Portu, Etap 1
- Działanie 2. Rozbudowa Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeża Mew
- Działanie 3. Rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego, etap I
- Działanie 4. Rozbudowa Nabrzeża Zbożowego i Wisłoujście
- Działanie 5. Rozbudowa Nabrzeża Dworzec Drzewny cz. 1 i 2
- Działanie 6. Nadzór Inżynierów Kontraktu
- Działanie 7. Zarządzanie Projektem
- Działanie 8. Promocja Projektu
- Projekt 2015-PL-TM-0372-M „Rozbudowa i modernizacja sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Koszty kwalifikowane zgodnie z Grant Agreement – 29 mln EUR
Dofinansowanie 85% – 25 mln EUR
Okres realizacji: 2016 – 2020- Działanie 1. Dokumentacja projektowa
- Działanie 2. Roboty budowlane sieć drogowa
- Działanie 3. Roboty budowlane sieć kolejowa
- Działanie 4. Nadzór Inżyniera Kontraktu
- Działanie 5. Zarządzanie Projektem
- Działanie 6. Promocja Projektu
- Projekt 2015-PL-TM-0280-S „Dokumentacja projektowa i środowiskowa dla rozbudowy i modernizacji węzłów sieci bazowej w Porcie Gdańsk w zakresie infrastruktury drogowo-kolejowej” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Koszty kwalifikowane zgodnie z Grant Agreement – 1 mln EUR
Dofinansowanie 50% – 0,5 mln EUR
Okres realizacji: 2016 – 2018- Działanie 1. Dokumentacja dla portowego węzła terminalu drogowo – kolejowego w rejonie Nabrzeża Górniczego oraz Nabrzeża Przemysłowego
- Działanie 2. Dokumentacja dla miejskiego węzła drogowego w rejonie Basenu Górniczego oraz Nabrzeża Przemysłowego
- Projekt 2018-PL-TM-0093-W „Rozbudowa i modernizacja węzłów sieci bazowej w Porcie morskim w zakresie dostępowej infrastruktury drogowo-kolejowej” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Koszty kwalifikowane zgodnie z Grant Agreement – 19 mln EUR
Dofinansowanie 20% – 4 mln EUR
Okres realizacji: 2019 – 2023- Działanie 1. Roboty budowlane – sieć transportowa na Nabrzeżu Przemysłowym
- Działanie 2. Nadzór Inżyniera Kontraktu
- Działanie 3. Promocja Projektu
Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w trakcie publikacji.
Fundusze POIiŚ
- „Rozbudowa intermodalnego terminalu kontenerowego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego w Porcie Gdańsk”
Koszty kwalifikowane zgodnie z Umową o dofinansowanie – 35 mln PLN
Dofinansowanie 50% – 17,5 mln PLN
Okres realizacji: 2012 – 2015Zakresem rzeczowym projektu była modernizacja powierzchni składowej, komunikacyjnej i parkingowej intermodalnego terminalu kontenerowego przy Nabrzeżu Szczecińskim. Zasadniczym celem rozwoju terminalu kontenerowego było osiągnięcie równowagi pomiędzy możliwościami składowymi i przeładunkowymi.
Bezpieczeństwo i wymiana taboru w Porcie Gdańsk z dofinansowaniem z Programu Infrastruktura i Środowisko. Projekty otrzymały dofinansowanie z działania 7.2. Rozwój transportu morskiego POIŚ 2007-2013.
- Inwestycje wpływające na wzrost poziomu bezpieczeństwa w Porcie Gdańsk
Koszty kwalifikowane zgodnie z Umową o dofinansowanie – 4,9 mln PLN
Dofinansowanie 85% – 4,1 mln PLN
Okres realizacji: 2015Przedsięwzięcie miało na celu poprawę bezpieczeństwa Portu poprzez modernizację statku pożarniczego Strażak 6 oraz wyposażenie nowotworzonego Ośrodka Ratownictwa ZMP Gdańsk SA w środki łączności i sprzęt komputerowy. Bezpośrednim rezultatem projektu jest skrócenie czasu dotarcia jednostki do najdalszego miejsca odpowiedzialności w granicach administracyjnych Portu Gdańsk.
- Wymiana taboru pływającego Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku
Koszty kwalifikowane zgodnie z Umową o dofinansowanie – 8 mln PLN
Dofinansowanie 85 – 6,8 mln PLN
Okres realizacji: 2015W ramach inwestycji została zakupiona pływająca jednostka hydrograficzno-inspekcyjna oraz ekologiczno-ratownicza łódź szybkiego reagowania.
Nowy sprzęt wpłynął na zwiększenie powierzchni badanego dna akwenu przy jednoczesnym zwiększeniu jakości wykonywanych badań w granicach administracyjnych Portu Gdańsk.
Fundusz TEN-T
Projekt 2012-PL-91170-S „Opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji: Rozbudowa Nabrzeży wraz z pogłębieniem Toru Wodnego w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku” jest współfinansowany przez Unię Europejską w zakresie transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T).
Koszty kwalifikowane zgodnie z Decyzją Komisji – 1,1 mln EUR
Dofinansowanie 50% – 0,56 mln EUR
Okres realizacji: 2013 – 2015
Zakres projektu objął opracowanie dokumentacji projektowej i środowiskowej dla następujących zadań:
Zadanie 1. Dokumentacja projektowa dla rozbudowy Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeża Mew.
Zadanie 2. Dokumentacja projektowa dla rozbudowy Nabrzeża Oliwskiego.
Zadanie 3. Dokumentacja projektowa dla rozbudowy toru wodnego w Porcie Wewnętrznym.
Zadanie 4. Dokumentacja projektowa dla rozbudowy Nabrzeża Północnego.
Zadanie 5. Dokumentacja projektowa dla rozbudowy Nabrzeża Zbożowego i Nabrzeża Wisłoujście.
Zadanie 6. Dokumentacja projektowa dla rozbudowy Nabrzeża Dworzec Drzewny.
Zakres dokumentacji dla każdego zadania był następujący:
– Uzyskanie materiałów niezbędnych do wniosku o zatwierdzenie oceny oddziaływania na środowisko
– Uzyskanie Decyzji środowiskowych dla przedsięwzięć w projekcie
– Projekt Zagospodarowania Terenu – koncepcja
– Projekt budowlany
– Projekt wykonawczy
– Uzyskanie materiałów niezbędnych do złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na budowę
– Złożenie wniosków o wydanie pozwolenia na budowę,
Wsparcie projektu umożliwiło przygotowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji planowanych do współfinansowania w kolejnej perspektywie finansowej 2014-2020.