

W Porcie Gdańsk obowiązuje szereg zasady, które odnoszą się do ruchu statków po naszych basenach. Dotyczą one zarówno zgłaszania przybycia jak i wyjścia z portu, ale także pilotażu, holowania, ograniczenia prędkości czy cumowania.
Poznaj zasady ruchu statków w Porcie Gdańsk. Kliknij w link i przejdź do strony.
Organem odpowiedzialnym za regulację ruchu statków w Porcie Gdańsk jest Urząd Morski w Gdyni.
Awizacja zawinięć
Nieodłącznym elementem współpracy między portem a statkiem jest jego awizacja. Polega ona na zgłoszeniu, z co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem, chęci zawinięcia. Dotyczy to zarówno statków handlowych jak i pasażerskich.
Dużym zainteresowaniem cieszą się jednostki wycieczkowe, które w okresie letnim przybijają do Portu Gdańsk. Ogromne jednostki są atrakcją dla osób interesujących się tematyką morską, ale także dla fotografów. W sezonie wakacyjnym 2019 wycieczkowce zawijają do nas kilkadziesiąt razy. Jednostki te cumują zazwyczaj przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte. Najdłuższy w rekordowym sezonie statek „Marina” pływający pod banderą Wysp Marshalla mierzył 239,3 m długości.
Wymagania ITF dla statków tanich bander
- Regulamin Głównego Dyspozytora Portu [dokument PDF, 551.09 Kb, Adobe Reader]