Port Gdańsk po okresie testowania wprowadza obowiązek korzystania z modułu maklerskiego PCS
16 sierpnia 2023 roku w Porcie Gdańsk zacznie obowiązywać moduł maklerski PCS (Port Community System). To innowacyjne rozwiązanie, automatyzujące procesy przygotowywania formalności związanych ze zgłoszeniem wejścia lub wyjścia statku do portu.
Zastosowanie modułu maklerskiego PCS i obowiązku wypełniania formalności związanych ze zgłoszeniem wejścia statku do Portu Gdańsk lub jego wyjścia, umożliwia bezpieczną, inteligentną i szybką wymianę informacji w zakresie logistyki oraz obsługi statków i towarów.
PCS-MM ma za zadanie wspomagać i koordynować wykorzystanie infrastruktury Portu Gdańsk, podnosząc efektywność obrotu ładunkowego.
Moduł maklerski PCS został utworzony przez spółkę POLSKI PCS i jest przeznaczony dla przedstawicieli armatorów. Zawiera między innymi takie funkcjonalności jak: zgłoszenie do dyspozytora, zgłoszenie Pre-Arrival, zgłoszenie ewidencyjne, baza statków oraz kontrahentów, a także pragmatyczny planer zawinięć.
Platforma PCS ma docelowo zapewnić wsparcie i ułatwić re-używalność informacji w formie elektronicznej pomiędzy partnerami obrotu portowo-morskiego, agentami morskimi, Głównym Dyspozytorem Portu, firmami świadczącymi usługi pilotażowe i holownicze.
Zastosowanie w Porcie Gdańsk modułu maklerskiego PCS, odbywa się w ramach przyjętego przez Radę Ministrów „Programu rozwoju polskich portów morskich do 2030 roku”, oraz wskazanego w tym dokumencie priorytetu – digitalizacji polskich portów morskich.
Korzystanie z PCS-MM możliwe jest po uprzednim utworzeniu konta dostępowego.
W celu rejestracji na platformie PCS należy kontaktować się bezpośrednio na adres email: biuro@polskipcs.pl, w tytule wiadomości wpisując „rejestracja”, natomiast w treści wiadomości jedynie: imię, nazwisko, nr telefonu, adres email, firmę oraz NIP.
Wszelkie wnioski i uwagi dotyczące funkcjonalności modułu maklerskiego PCS należy zgłaszać poprzez:
- funkcjonujący na platformie PCS Elektroniczny System Obsługi Zgłoszeń (ESOZ) – https://polskipcs.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/2
lub
- mailowo: biuro@polskipcs.pl,
- telefonicznie: + 48 91 404 05 64
Uwagi i zgłoszenia awarii należy wysyłać poprzez:
- https://polskipcs.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/2
- support@polskipcs.pl
- telefonicznie: + 48 883 299 799